نژاد سانن بطور خاص در جنوب شرقی، مرکز و غرب فرانسه مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج عالی پرورش سانن نشان می دهد که این دام می تواند با طیف گسترده ای از مواد غذایی مختلف، در کوه یا دشت سازگار شود.

ظرفیت ها و کاربردها

بز سانن یک حیوان قوی و محکم است و دارای کیفیت شیردوشی بالایی می باشد که برای روشهای مختلف مدیریت مزرعه خصوصاً روش متمرکز بسیار مناسب است. بز سانن آرام، به شدت توسعه یافته، و با یک نیم تنه کوتاه، متراکم و نرم است. نیم تنه به طور یکنواخت سفید است. سر حالت مستقیم دارد. قفسه سینه عمیق ، پهن و بلند است، از این رو از ظرفیت فوق العاده صدری برخوردار است. شانه پهن است و به خوبی به بدن چسبیده است. جلوگاه سانن پُر و سفید و بخوبی پوشیده شده است. پاها صاف است و راه رفتن اش طبیعی است. پستان به خوبی به بدن چسبیده است و در بالا بسیار پهن است.

عملکرد

سانن فراوان ترین نژاد از نژاد بزهای شیرده در جهان به شمار می رود. از دهه 1970، این نژاد در فرانسه پیشرفت چشمگیری داشته است، جایی که انتخاب و پایش آن با هدف بهبود تولید شیر (عملکرد شیر ، پروتئین و درصد چربی) و مورفولوژی انجام می شود. با بیش از 120000 بز در آزمون عملکرد، که 27800 راس از آنها لقاح مصنوعی داشتند، مشخص شد نژاد سانن فرانسوی موفق ترین نژاد در جهان است.