فرهاد دژپسند اظهار داشت: ایران توانسته همه مشقات و تحریم‌های ظالمانه و یک طرفه را پشت سر بگذارد. بنادر ایران با رونق مشغول فعالیت هستند و بسیاری از شناورها در مسیر انتظار برای تخلیه کالا هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، فرهاد دژپسند در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: با وجود همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها تجارت خارجی ایران وضعیت قابل قبولی دارد و تا ۲۴ آذر بیش از ۳۱ میلیارد دلار صادرات کالا داشته‌ایم و با بیش از ۳۱ میلیارد دلار واردات، تجارت خارجی ایران از مرز ۶۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

وی افزود: ایران توانسته همه مشقات و تحریم‌های ظالمانه و یک طرفه را پشت سر بگذارد. بنادر ایران با رونق مشغول فعالیت هستند و بسیاری از شناورها در مسیر انتظار برای تخلیه کالا هستند.

دژپسند گفت: موجودی کالا در بنادر خوب است و تلاش می‌کنیم این موجودی کاهش پیدا کند تا با مسیر روان کالاها تخلیه شود.

بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از شناور گرند فری در بندر بوشهر

کشتی مسافری-باری (رورو پسنجر) گراند فری به منظور ایجاد خط باری و مسافری بوشهر به قطر وارد بندر بوشهر شده است. این کشتی دارای ۱۴۴ متر طول، ۲۶ متر عرض، ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵۰ اتاق و هزار و ۳۰۰ صندلی می‌باشد که در پنج کلاس به جابجایی مسافر می‌پردازد.

این شناور در مرحله اول با جابجایی بار فعالیت خود را آغاز کرده و در آینده نزدیک با ایجاد ظرفیت مسافری به جابجایی مسافر اقدام می‌کند.

شرکت در جلسه شورای هماهنگی مدیران اقتصادی و بررسی مشکلات گمرکات و بنادر، بازدید از انبارهای اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، بازدید از جزیره صنعتی صدرا و شرکت در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های سفر وزیر به بوشهر است.

منبع: ایلنا